Anasayfa  
  Omega-3 yağ asitleri depresyon tedavisinde ilaçların etkinliğini artırıyor

Omega-3 yağ asitlerinin bunama ve alzheimer hastalığının önlenmesinde ve kalp krizi riskinin azaltılmasında önemli rolü bulunduğuna ait bazı  bulgulardan bahsederek günlük besinlerle ya da hazır formülasyonlar (balık yağı) ile alınan Omega-3’ün sağlığımız için önemili. Omega-3 yağ asitlerinin yararları ile ilgili yayınlanan yeni bazı çok önemli bulgulardan da bahsetmek istiyorum.  
 
Omega-3 yağ asitlerinin (balık yağı veya diğerleri) kişisel davranışlar ve psikolojik rahatsızlıklardaki etkisini değerlendiren bir bilimsel çalışmada da 10 bilimsel nitelikte klinik çalışma seçilerek sonuçları karşılaştırılmış.  
 
YÜZDE 81 AZALMA SAĞLANDI  
 
Toplam 329 hastayı kapsayan bu çalışmaların sonucunda Omega-3 yağ asitlerinin en az dört hafta süreyle uygulanmasının depresyonlu hastalarda belirgin bir yararı bulunduğu tespit edilmiş. Ancak bazı klinik çalışmaların sonuçlarının bu bulguyu tam olarak desteklememesi ve bilhassa kullanılması gereken ideal miktarın ne olabileceği hususunda bir görüş birliği sağlanamaması nedeniyle daha kapsamlı çalışmalara ihtiyaç duyulduğu vurgulanmış.  
 
Son yapılan bir çalışmada depresyon hastalarında depresyon ilaçlarının Omega-3 ile birlikte uygulanması suretiyle tedavi cevabının belirgin bir şekilde artış gösterdiği gözlenmiş. Yapılan çalışmada sadece depresyon ilacı verilen hastalarda depresyon skorunda yüzde 50 azalma sağlanabilirken, depresyon ilacıyla birlikte Omega-3 yağ asidi verilen hastalarda bu azalma yüzde 81 olarak tespit edilmiş. Hatta depresyon ilacına cevap vermeyen bazı vakalarda bile daha iyi bir tedavi cevabı sağlanabilmesi söz konusu olabileceği belirtiliyor. Yine 2008 tarihli bir çalışmada Omega-3 yağ asitlerinin kadınlarda doğum sonrası depresyonlarda beyinde serotonin seviyesinin düşmesini önleyerek etki ettiği bildiriliyor.  
 
ŞİZOFRENİDE DE YARARLI  
 
Bir başka çalışmada ise, Omega-3 yağ asitlerinden biri olan eikozapentanoik asit’in (EPA) beyin damarlarını genişleterek beyindeki kan akımını artırdığı ve bu etkisine bağlı olarak şizofreni hastalarında yararlı olduğu, Alzheimer hastalarında ise yaşlı hastalarda görülen ajitasyonları azalttığı sonucuna varılmış. Diğer bir önemli bulgu ise ‘dikkat eksikliği’ olan çocuklarda Omega-3 yağ asitlerinin düzenli kullanılmasının yararlı olabileceği bildiriliyor.  
 
2008 yılı içerisinde bilimsel dergilerde Omega-3 yağ asitlerinin psikiyatrik rahatsızlıklar üzerindeki etkileri hakkında yayınlanan bu çalışmalar bence çok önemli. Bilhassa depresyon vakalarında ilaçlarla birlikte kullanılması suretiyle ilacın etkinliğinin artırılması, bu suretle tedavi dozunun kısıtlanarak ilaca bağlı bazı istenmeyen etkilerin bertaraf edilmesi mümkün olabilir sanırım.  
 
Araştırmalar Omega-3 yağ asitlerinin dört hafta süreyle uygulanmasının depresyonlu hastalarda belirgin bir yararı bulunduğunu ortaya çıkarmış

  Tüm Duyurular
No
  Başlık
1   Zayıflama hapları ile ölümler bir kader mi?
2   Yaşlanmanın geciktirilmesinde goji meyvesinin etkisi
3   Altın çilek bir mucize mi?
4   Kahve, karaciğer hastalıkları ve kanser gelişimini önleyebilir mi?
5   Güneş yanıklarının tedavisinde doğal ürünler yararlı olabilir
6   Yeşil çay prostat kanserinden korunmada etkili olabilir
7   Vücudumdaki yağlanmayı nasıl önlerim?
8   Kafein taşıyan bitkiler yağ yakıcı etki gösteriyor
9   İştahımı nasıl baskılarım ?
10   Bu mor renkli meyve mucize mi?
11   Şişmanlık tedavisinde başarının sırrı nedir?
12   Obezite tedavisinde zayıflama ilaçları etkili olabilir mi ?
13   Soya fasulyesi ürünleri kalp ve damar hastalıkları riskini ne derecede önleyebilir?
14   Kendinizi gergin ve sinirli mi hissediyorsunuz?
15   Brokolinin faydası pişirme şekline göre değişiyor
16   Kanserlerden korunma ve tedavisinde Omega-3 yağ asitleri
17   Şişman ya da zayıf olmamızda bağırsaklarımızda bulunan bakteriler de rol oynuyor
18   Antioksidanların mümkün olduğunca farklı kaynaklardan alınması gerekir
19   Ginkgo ölüyü diriltir mi?
20   Kemik sağlığının korunmasında kurutulmuş erik meyvesi ve C vitamininin yararlı etkileri var
21   Taze sarmısak yemek hafızayı güçlendirebilir mi?
22   Şeker hastalarında kan şekerinin kontrolünde yararlı iki bitki; soğan ve sarmısak
23   Ekinezya, soğuk algınlığı ve nezleden korunmada ve tedavisinde yararlı olabilir.
24   Bahçesinde adaçayı yetişen bir kimse, niçin ölüyor?
25   Sarmısak domuz gribinden korunmada yararlı olabilir mi?
26   Ginkgo ve Ginseng birlikte uygulandığında dikkati artırıcı ve hafızayı kuvvetlendirici etki artıyor.
27   Gençlerde hafızayı kuvvetlendirici ve algılamayı hızlandırıcı etkili bir bitkisel ürün
28   Koenzim Q10 kas ağrısını önlüyor
29   Zerdeçal yüksek kolesterol hastalarında çok etkili
30   Zerdeçal kanser tedavisinde bir umut mu?
31   Yeşil çayın zayıflatıcı etkileri hakkında yeni bulgular var
32   Yaban mersini ve göz sağlığı
33   Vitamin ve mineraller sağlığımız için gerekli mi?
34   Kolesterol hastalarına soya ve yoğurt desteği.
35   Prostat kanserinden korunmak için bitkilerden faydalanabilirsiniz
36   Balık yağı ve zeytinyağı depresyon riskini azaltıyor.
37   Omega-3 kalp krizi riskini azaltıyor
38   Omega-3 yağ asitleri depresyon tedavisinde ilaçların etkinliğini artırıyor
39   Karaciğerimizin dostu bir bitki: Mübarek Diken
40   Yüksek tansiyon hastalarında ‘özel bir domates özütü’ tansiyonu düşürüyor
41   Lahana ve brokolinin kanserden koruyucu etkisi var mı?
42   Diz ve kalça osteoartriti şikayetlerinde kuşburnu meyvesi.
43   Kuşburnu meyvesinin zayıflatıcı etkisi.
44   Kemik sağlığınızı nasıl korursunuz?
45   Gerçek ginseng cinsel sorunlarda ne derecede etkili?
46   Alzheimer hastalarında ginseng algılamayı geliştiriyor
47   Bilgisayar kullananların dikkat etmesi gerekenler.
48   Ginkgo biloba’nın faydası var mı?
49   Ginkgo hafıza kaybını önlemede etkili olabilir
50   Soğuk algınlığına karşı ekinezya.
51   İdrar yolu iltihabına kranberi iyi geliyor.
52   Kranberi idrar yolu iltihaplarının tedavisinde etkili.
53   Bitkisel ilaç: Aldanmak ya da aldanmamak.
54   Kırmızı-siyah renkli meyvelerin müthiş gücü.
55   Antioksidanlar uzun yaşamın anahtarı mı?
56   Alıç özütünün kronik kalp yetmezliği tedavisinde yararlı etkisi doğrulandı.
57   Dikkat eksikliği bozukluğuna ginkgo biloba.

LifeTime.com.tr |
Tüm Hakları Eksen Sağlık Ürünleri 'ne Aittir.
Site içerisindeki içerik ve görseller izinsiz kullanılamaz.
Anasayfa | Hakkımızda | Araştırmalar | Duyurular | Gizlilik | İletişim | S.S.S idealDizayn Web Studio